Saturday 1 September 2012

Luahan | Kenapa dibezakan??

Assalamualaikum n hye!

harini hati aku agak berduka lara cket..
Mungkinkah persekitaran aku??
maksud aku bukan nya kawan2, tempat blaja ke lecturer ke..
maksud aku org disekeliling aku.. Aku rse seperti aku melukakan hati mereka..

contohnye bila situasi balik kampung harituh..
aku ada sepupu sebaya ngan aku.. Alhamdulillah dia pon berjaya masok U jugak..
dia ambil Pure Chemist. susah woo.. ak pon x ske chemist.. sbb tuh fail..
tp bila beraya sedara mara mula la nak bertanya..
belajar mana.. tapi yg sedihnya aku pasti menjadi tumpuan..

Sedara : Belajar mana ni kamu berdua?
Sepupu : Ambil Chemist kat U....
Sedara : Ni?
Aku     : Medic kat U...
Sedara : Ouh Amek Medic ek?? blaaa..bla...medic..bla..bla..medic.. **bebel pasal medic
sedihnye seperti sepupuku dilupai.. klu aku ditempat dia.. pasti terluka

Aku pernah juga berbincang dengan "si dia".. Dia kata
"Tiada apa-apa lah.. Mungkin org tuh sekadar nak mulakan perbualan tp dia tak tahu n dia ada topik pasal tuh aje.. Lupakan aje "

Tanpa ku sedari sebenar "si dia" pon menghadapi masalah yang sama setelah dikorek2..
Dia ni susah sangat nak bercerita pasal masalah.. sampailah suatu hari dia nak nasihat nak bagi contoh macam dia alami.. dia dah terkeluar separuh.. then bru sedar.. setelah diserta paksa... akhirnya dia beritahu..

1. Bila dia bersama dengan rakan sekerja dulu.. Mereka tak percaya bahawa aku ni pelajar perubatan.. sedangkan ketua dia seorang Chef dpat kahwin ngan nurse.. macam mana dia bley dapat seorg bakal Doktor.. Sbb ni la dia tanye aku 2 3 kali gak ape course yg aku ambil.. sbb nak pastikan dia betul..

2. Bila dia bagitahu  ibunya tentang diriku.. Ibu dia kata aku mungkin tinggalkan dia sebab aku boleh cari yang lebih baik.. Ibu tahukah anda seorang ibu kepada anak.. kata-katamu boleh menjadi doa yang makbul.. kenapa tidak mendoakan kebahagiaan kami.. sedangkan ibuku sendiri mendoakan kebahagiaan aku.. **bukan nak gaduh ngan bakal ibu mentua.. tapi sekadar peringatan untuk diri sendiri kalau ada anak suatu hari nanti..
tapi dh ok dh.. mak dia boleh la terima sbb mak dia sangka hubungan kiteowg baru x sangka la plak setahun.. so mak dia dapat la kepercayaan cket..

See.. mereka semuanya terluka~
Termasuklah my besties mungkin dia terpaksa mengulang peperiksaan kerana ada sebab yang tertentu..
tapi org disekelilingnya membandingkan aku dgn dia kerana kami selalu bersama..
Mungkin salah aku jua..

"Si dia" kata.. "Kami boleh menerima sebab kami sayang kau"
 T.T sob3.. sob3.. Maaf kerana aku kamu terluka..
You all are my Lovey Dovey :)
I'll never forget you ^^ I'll bring smile for you








1 comment:

  1. SABAR K SYGG ..
    X LARI DRI ORG BANDING2KAN ..

    LIKE ME ..
    AMEK MEDIC ..
    P XG KEJE WALOPUN DPT BYAK HOSP ..
    N PILIH PERNIAGAAN ..
    ORG PK MCAM2 ..
    MULUT ORG XLEH NK TUTUP LGSUNG

    DLAM D LEMA JUGAK ..

    ReplyDelete

Klik enTry Yg agak2 Menarik ^^