Wednesday 25 July 2012

cINTA yang Tidak KesAmpaAIan

Assalamualaikum n hye!!
hehhee.. duduk sowg2 neyh...
kdg2 tringat zaman remaja dlu..
huuhuhu.. salah satunye cerita cinta monyet2..
keh3...
klu diingatkan mang kelakar... sedih pon ad gak..
hahhahaha... salah satu nye cerita kawn ak neyh..
Imah(bukn nme sebnar) ngeh2...

Rsenye citer neyh x ramai yg taw..
tp mnurut Imah...........................

"Dlu ak ada sertai pertandingan kuiz.. n mse tuh manyak la pertandingan yg ada..
penglibtan melibatkan hampir 35 buah sekolah.. dikumpulkan..setiap sekolah wakilnye 7 laki2 n 7 pompuan..
Biasala bila berada ditempat org mula lah nk explore sne sni..
masa tu buah hati kwn ak, Nana ad jugak.. buah hati dy skolah lain.. ak tringin nak tgok dy live.. kesian Nana banyak bersedih sbb buah hati dy tuh.. tringin nak tgok.. klu x.. ak bley la tolg belasah sekali..
Biasalah bile dh cket.. skali gerak semuanye berkumpulan..

Bile balik dari pertandingan.. ak igt lagi Nana tiba2 menerpa aku..
Nana: Imah pe yg ko wat mse kat sana?
Imah: Ak x wat pe2 yg pelik pon.. ak behave kot kat sana.. xde wat pelik2..
Nana: Kowg wat pe kat koop? mse dyowg wat persembahan ko wat pe?
Imah: kat koop mestila beli brg, mse dyowg wat persembahan ak.. hehhee.. usya buah hati ko lama2.. ak bukn sengaja.. ak termenung tringat kisah ko ngan dy tp.. dh wat persembahan sume owg tgok.. ko marah ke?
Nana: xdela.. x marah cuma.. ko yg ad maslah..
Imah : pe maslahnye?
Nana: ad owg suke kat ko.. kwn dy

Imah: plak dh.. pe la yg ko merepek neyh.. mne ko taw tuh ak.. memandai je an..
Nana: sbb dy kte ko len dr yg len.. prangai plik cket..
Imah: yg peliknye sume ak la ekk.. dy suka kat Milah kot.. Milah tuh plg cantik.. ak neyh.. xpernah ad owg nk suka kat ak.. yg ad pon tuh pon sowg tuh yg tgah mesej ngan ak stakat tgok gambar bley arr.. klu live ak ase.. dy dh lari dlu.. pe2 pon t kim slam kat dy.. T tolg tnye kan nme dy.. InsyaAllah klu ada jodoh bley la bertemu lagi..

Setelah lama berlalu..
kerap juga aku bersembang dengan Nana tentang lelaki itu..
sehingga sekarang aku tidak tahu nama lelaki itu.. cuma nme gelaran nye "Gendey(gendang)" <--kelantan
Nana klu bley xnak aku bersama lelaki itu malah klu bley dy x nak bagitahu aku siapa lelaki itu..
perwatakan aku yg Happy Go Lucky kadg2 x nmpak serius.. macam main2
Nana klu boleh xnak sesiapa pon terluka..
Sehinggalah suatu hari Nana beritahu aku...

Satu hari Gendey bergaduh.. sbab ak.. ktenye..
Gendey gado sbb kwn dy suwo lupakan ak..
sbgai seorg gadis yg x wujud..
yg dy naik berang sbb kwn dy kte "Mana kau tau yg Imah tuh prmpuan baik? ntah2 sme je cam yg lain"
dy protect aku.. "Aku tahu dy permpuan baik, hati aku terbuka tuk prmpuan sbb dy"

Sejarah hidupnya yg aku tahu.. dy agak berada.. anak tunggal lelaki yg ditinggalkan ibunya..
menyebabkan pandangannya sinis terhadap prmpuan..
sehinggalah dy melihat aku yg Happy Go Lucky n pelik neyh..
Masa tuh hatiku berasa sebak.. kami terserempak beberapa kali..
tapi aku x pernah melihat siapa dirinya..
Aku meminta untuk mengenalinya untuk membaiki keadaan.. tetapi Nana tetap dgn pendiriannya..
Aku tahu Nana berniat baik..
tujuannya hanyalah untuk melindungi aku..
Aku masih muda.. masih bersekolah masih terlalu awal untuk terjebak dengan masalah seperti ini..

Biarkan mereka sesama kawan menyelesaikannya..
Aku hanya meminta Nana menyampaikan kata2 Maaf..
Aku tidak sengaja hadir dalam hidup dia..

Apabila kita jatuh cinta pada seseorang, itu tandanya ada sesuatu keistimewaan pada seseorang tu. Tetapi kita kena ingat. Kita tak akan dikahwinkan dengan seseorang atas sebab jatuh cinta atau saling cinta mencintai. Kerana kita berkahwin dengan jodoh kita, jodoh yang Allah dah tetapkan sejak azali. Dan tak mustahil orang yang kita paling benci itulah jodoh kita yang kita akan dikahwinkan dengannya

Jodoh itu rahsia Allah.. Klu kita ditakdirkan bersama percaya lah suatu hari Allah akan pertemukan kita jua..
klu tidak.. ingatlah bahawa Allah tahu apa yang terbaik buat kita...

aku sering bercerita pada kawan2 aku.. biasanya reaksi mereka.. mungkin dia ada kat sini ko je yg x taw..
aku hanya tersenyum.. walaupun cinta tidak kesampaian tidak mengapa.. kerna aku tahu klu kami ditakdirkan bersama pasti aku dan dia bertemu"

sekian~

T.T cdey la plak aku..

2 comments:

  1. boley jadi penulis novel ohhh... teruskan menulis ye.. manelah tauu.. boleh bt income sampingan...:P (aku serius)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaha.. xdenyer.. klu ko kenal mne2 penerbit bley kot.. ho3..

      Delete

Klik enTry Yg agak2 Menarik ^^