Saturday 18 February 2017

Think | Choice @ Pilihan

Assalamualaikum n hye 🙋

Something across my mind.
Seorang lelaki badannya kurus,  berkulit sawo matang,  rambutnya yg pendek sudah tampak uban dan hampir nipis rambutnya di bhgian tengah kepala.  Jangkaan ku kelihatan  dia seperti lelaki yg berumur 50-an.
Dia lalu datang memberi ku sebilah pisau.  Pisau seperti selalu kelihatan di dapur berukuran 8-10cm yang sering digunakan ibu2 untuk memotong sayuran serta mencincang daging. Pisau itu kelihatan tampak baru,  berkilat kemungkinan tajam.  Kalau terhiris jari ini,  pasti tiada henti pendarahan. 
Katanya...
" Ambil pisau ini dan pilih lah."
Aku memandangnya dengan penuh kecelaruan. 
"Pilih sama ada untuk menggunakan pisau itu untuk memcipta sesuatu yang baru atau mencipta kemusnahan. Pilihan di tangan kau kerana kau yang memegang pisau itu."
Justeru..  lelaki itu menyedarkan aku.  Seringkali aku menggunakan pisau itu untuk kemusnahan kini tidak lagi. 
Baiklah aku gunakan untuk mencipta sesuatu yang baru.
Sesuatu yang membawa kebaikan pada semua.
Aku akan menggunakan pisau ini...
Sebaik mungkin...
Untuk mencipta ~~~
Mungkin resepi terbaru.. 
Kerana resepi yang baik bermula dari bahan yang baik yang dipotong menggunakan pisau dengan teknik terbaik... 
Semoga next time..  tiada kemusnahan yg berlaku dalam penggunaan pisau kali ni..
Hohohoho
NagaruT!

Till then,
Tata👐

No comments:

Post a Comment

Klik enTry Yg agak2 Menarik ^^