Monday 22 August 2016

Memori | Kedah

Assalamualaikum n hye,

June tahun lepas ak n kawan2 aku pergi bercuti ke utara...
5 hari 4 malam la jugak
dengan bajet seorang lebih kurang RM200.
Kami pergi bertiga n stay rumah mak2 saudara aku yang tinggal sana.

First day kami sampai malam kat Kedah.
Dalam pukul 1 pagi la jugak sampai kat rumah Mak Teh aku.
Sampai je kami dijamu dengan bihun goreng ..
tengah2 malam pon mak teh sempat masakkan.
Orang Kedah mang baik2 belaka layan tetamu..
hehehhehe

excited nak pegi

Pagi: dari pemandangan rumah mak saudara aku.
Lepastuh kami pergi rumah Mak Lang aku
lawat kejap lepastuh pekena bihun sup kat Kg. Paya Kerchut tuh.
hmmm.. ak lupa la nama mak cik tuh.. Maaf. aku ni senang lupa nama orang.
tapi bihun sup dia terbaik.
digabungkan dengan ABC pergh... meleleh..
Sorry x ada gambaq sebab dok sibuk makan.. hahaha
kami 3 orang makan ja baru rm10.

kalau kat KL ni mau nya satu bihun sup rm10. ooops..
hipsterr la katakan..

Banyak kat Kedah ni kami melawat orang.
hehehe. macam Hari Raya pulak.
lepastuh kami bertolak pergi rumah kawan aku dekat Jitra.
Lepastuh pergi rumah nenek kawan aku dekat.. Changloon tak silap.

Lepastuh baru dapat bertolak pergi Padang Besar.
tak habis habis lepastuh lepastuh lepastuh...
Lost idea la tuh...
Setiap rumah yang disinggah dijamu dengan pelbagai makanan..
So, duit kiteorang xdela kluar banyak dekat makanan.
Dapat makan makanan pure orang Kedah buat lagi..
YUMMY!!

till then,
(^_^)v


No comments:

Post a Comment

Klik enTry Yg agak2 Menarik ^^