Wednesday, 10 October 2012

Jurnal | jawapan itu ada pada soalan

Assalamualaikum n hye..

apakah yang dimaksudkan jawapan itu ada pada soalan.. huhu..
mungkin stress agaknyer kawan2 aku ni bila.. soalan yang ditanya mereka itu adalah jawapannya..
ok.. x paham lagi??
misalnya...

Situasi 1

Sedang baring berehat.. tiba2 fon aku vibrate.. ku melihatnya.. "1 message received"
lalu ku membukanya inbox.. "Jihah nanti tolong bagi no.k/p & no telefon yer.. ASAP" then I wonder... hmm mengapakah dia meminta no tel. aku, sedangkan dia menghantar mesej kat no. aku.. so soalan dia mungkin telah terjawab...

situasi 2

sedang aku n kawan aku berbincang tentang peti ais..
Eman : Jihah jom kita kongsi duit ramai2 beli peti ais..
Aku  : Ouh, ahli rumah aku dah beli dah dengan harga RM200++
Eman : Peti apa ko beli...??
Aku  : Peti ais.. =.="

**actually kawan aku ni.. nak tnye peti saiz ape ktenye...

Situasi 3...
Sedang aku n roomate aku sedang fokus..tiba2 terdengar bunyi wisel dari luar..

Murni: Ha! cuba dengar ada bunyi wisel kn? petang2 selalu bunyi wisel tuh.. bunyi ape ek tuh?
Aku  : huh? bunyi wisel... =.="

** aku paham, murni ni nak tnye kenapa wisel dibunyikan?? hehhehe

situasi 4...

ok yg ni jawapan tuh xde pada soalan.. tapi jawapan yg dikatakan serupa tapi tak sama...
Sedang menunggu bas... kami bersembang kedai Wanee Tomyam kesukaan kami yang telah 2 hari ditutup..
kemudian,...
Eman : Kenapa ek Wanee tomyam tutup?
Iqa    : Dia bukan tutup tapi cuma... tak buka aje...

**bukankah maksudnya sama je.. kak Iqa maksudkan.. kedai tuh bukan la kena gulung tikar.. cuma tak buka sementara.. hehehhehe...

mungkin stress agaknyer...

till then... Peace YoOO! (^_^)v

4 comments:

  1. HAHAHA .. XPERASAN KOT .. SLALU JADIK CAMTU KALO TGAH SERABUT N TNYE SOKLAN TP KPALE PK MENDE LEN

    ReplyDelete
  2. Hahaha. sometimes bila terlampau cepat bercakap macam tu lah jadinya

    ReplyDelete
  3. Salam. Wah your blog sgt menarik & ohsem! =) Jom join.. http://www.aimisyahirah.com/2012/09/segmen-cik-misya-nak-follow.html

    ReplyDelete
  4. Hehehe pernah jd dgn semua tu... Ntah la, bila pkir2 balik baru nak rase tergelak. :)

    ReplyDelete

Klik enTry Yg agak2 Menarik ^^